tijmenenmeesinmarokko.reismee.nl

Ouarzazate 2

9-11 september

We hadden de auto voor 7 dagen gehuurd, maar we zijn nu al na 5 dagen terug in Ouarzazate. Dus vandaag kunnen we nog met de auto op pad. We rijden na het ontbijt naar de Fint oasis. We rijden een half uurtje door het kale landschap tot we bij de groene oasis aankomen. We laten de auto achter bij het riviertje en lopen hierdoor heen richting het dorpje. Helaas worden we begeleidt door een wel aardige maar ook wat opdringerig figuur die ons naar het restaurant leidt van zijn familie. Het is een mooi stukje lopen, maar erg heet zo vol in de zon en met die vent erbij wat minder leuk. Dat schijnen sommigen hier moeilijk te kunnen begrijpen dat je gewoon liever op eigen houtje wat rond wil lopen.

De oasis is wel erg mooi en bij het restaurant aangekomen kopen we wat water kijken wat rond en lopen weer terug. Dit keer zonder onze begeleider, want Hugo heeft aan de eigenaar van het restaurant gevraagd of hij hem duidelijk wil maken dat we alleen terug willen lopen.

Halverwege krijgen we weer een andere begeleider. Het communiceren met hem gaat alleen wat beter, hij spreekt 5 woorden Engels. Hij vertelt wel dat in deze oasis veel films op zijn genomen (Babel, Troy, en nog een paar die ik vergeten ben) en dat hij in een paar gefigureerd heeft. Eenmaal bij de auto aangekomen, begrijpen we zijn gezellige praatje, hij wil graag meerijden omhoog omdat hij geen bereik heeft hier. Dat was met z'n 2-en niet zo'n probleem geweest maar met de kids achterin doen we het toch liever niet. Terug in Ouarzazate lunchen we en willen we de Kasbah bekijken. Helaas denkt Tijmen daar anders over. En nadat er weer allerlei figuren zich bij de Kasbah zich opwerpen als ‘gids' hebben we zoiets van laat maar zitten en gaan we terug naar het hotel.‘s middags relaxen we wat op het dakterras en Tijmen is ook weer helemaal in zijn nopjes met zijn nintendo. ‘s avonds lopen we wat door het plaatsje en eindigen uiteindelijk toch weer op het terras van hotel Royal. We eten allemaal pizza dit keer, ook wel eens lekker.Ondertussen hadden we besloten te vragen of we de auto nog 12 dagen, dus voor de rest van de trip, kunnen huren. De huur was niet zo hoog en met het openbaar vervoer is het in Marokko toch wat lastig in de kleinere plaatsjes te komen, of je bent afhankelijk van de grand taxis. Probleem is wel dat we hier niet terugkomen en dat ze de auto moeten komen ophalen in Marrakesh op 23 september. Dit bleek gelukkig geen probleem, dus hadden we een huurauto voor de rest van de trip!

We nemen ‘s ochtends afscheid van het zeer aardige personeel van Hotel Azoul en vertrekken richting Taroudannt.