tijmenenmeesinmarokko.reismee.nl

Vertrek

Het is weer zover, we gaan weer op pad met Tijmen (4) en Mees (1,5). Voor Mees zijn 2de reis, na Maleisie vorig jaar. Voor Tijmen alweer zijn 4 grote reis (na Cuba, Bolivia/Peru en Maleisie), het is onderhand al een echte globetrotter, het wordt de 7de (!) keer dat hij met het vliegtuig op vakantie gaat.

Aanstaande donderdag (2 september) vertrekken we smiddags vanaf Weeze naar Marakesh. Ca 3,5 uurtjes vliegen. DIt is het adres van ons eerste hotel in Marrakesh: http://www.riadalamir.com. Hier blijven we 2 nachten. Voor de overige plaatsen hebben we nog niets geboekt, dat zien we daar wel. We hebben wel al wat hotel adresjes verzameld via internet.

De rest van het reisschema ziet er ongeveer zo uit:

Marakkesh

Taroudannt

Tafraoute

Taghazoute

Essaouira

We gaan zien of dit reisschema zo gaat lukken. Dat is het mooie van op de bonnefooi gaan, we hebben alle vrijheid om het anders te gaan doen. 23 september in ieder gevalvanuit Essaouira naar het vliegveld van marrakesh voor de terugvlucht.

Het is wel weer spannend, we zijnbenieuwd hoe Marokko ons gaat bevallen, qua hitteen of het reizen met het openbaar vervoer een beetje te doen is. Hopelijk zijn we niet teveel afhankelijk van de 'grand taxis' en kunnen we veel met de bus reizen. We zullen het wel zien, we hebben er in ieder geval weer zin in!